Ciprian Tatarusanu - interviu pentru Prosport!



Ciprian Tătărușanu a acordat recent un interviu in exclusivitate pentru Prosport:


ProSport: În primul rând felicitări pentru noul contract şi pentru prestaţia din primele două meciuri în tricoul celor de la Nantes. Cum te-ai decis să laşi Serie A (Fiorentina) pentru Ligue 1 (FC Nantes), ai cerut păreri de la Viorel Moldovan sau Claudiu Keşeru?
Ciprian Tătăruşanu: Am vorbit cu Viorel Moldovan, l-am sunat înainte să iau decizia aceasta. Voiam să ştiu de la el, în calitate de fost jucător la Nantes, despre publicul de aici, despre condiţii, despre oraş, de fapt despre tot ce înseamnă mutarea în Franţa. Am primit referinţe foarte bune, iar cu ajutorul lui am luat hotărârea să semnez cu Nantes.

Prosport: Cum ai fost întâmpinat la echipă?
Ciprian Tătărușanu: Am avut parte de o primire foarte frumoasă. De la colegi, la staff-ul medical, la antrenori, preşedinte. Mă simt foarte bine aici.

Prosport: Cunoşteai pe cineva înainte să ajungi la Nantes?
Ciprian Tătărușanu: Nu ştiam pe nimeni, doar de antrenorul echipei, Claudio Ranieri, auzisem. Nu aveam cum să nu aud de el, îl cunoaşte toată lumea.

Prosport: Am înţeles că tehnicianul tău, Claudio Ranieri, te-a dorit foarte mult la echipă, este adevărat?
Ciprian Tătărușanu: Într-adevăr, el a făcut primul pas spre venirea mea aici. Clubul mi-a făcut o ofertă foarte bună şi până la urmă am acceptat.

Prosport: Despărţirea de Fiorentina a fost grea?
Ciprian Tătărușanu: A fost o despărţire normală. Sunt un fotbalist profesionist, iar plecările de la o echipă la alta fac parte din viaţa mea. Nu îmi pare rău că am făcut acest pas. Aici am condiţii foarte bune, chiar mai bune decât la Firenze. În plus, familia mea este cu mine, deci nu am nici un motiv să regret plecarea din Italia.

Prosport: Ai evoluat timp de 3 sezoane în Serie A, care este cel mai bun lucru pe care l-ai învăţat pentru cariera ta de portar din fotbalul italian?
Ciprian Tătărușanu: Serie A este un campionat puternic. Am învăţat multe lucruri din meciurile pe care le-am disputat, iar unul dintre cele mai importante lucruri este că trebuie să fii concentrat pe toată durata unei partide pentru că nu ştii când poţi fi surprins.

Prosport: După al doilea meci pe care l-ai jucat la Nantes, în victoria cu Troyes, 1-0, ai primit din partea publicaţiei L'Equipe cea mai mare notă din campionat: 7. Să înţeleg că deja te-ai acomodat la noua echipă?
Ciprian Tătărușanu: Da, deja m-am adaptat aici. Venirea în Franţa nu este o schimbare radicală pentru mine. Atât Franţa, cât şi Italia sunt ţări latine şi nici în Italia nu mi-a fost greu să mă acomodez.

Prosport: Am văzut bucuria ta şi a colegilor tăi după victoria cu Troyes. Tot vestiarul a jubila. A fost o victorie specială sau aşa se întâmplă după fiecare meci?
Ciprian Tătărușanu: Aşa se bucură echipele franceze, nu numai la Nantes se întâmplă aşa. Şi pentru mine a fost o surpriză. A fost prima victorie din campionat. Pot să spun că este ceva foarte frumos să sărbătoreşti în asemenea mod o victorie, chiar simţi că ai făcut ceva pentru echipă şi pentru suporteri.

Prosport: Cu noii tăi colegi cum te înţelegi?
Ciprian Tătărușanu: Deocamdată nu pot să spun că am prieteni la echipă, ar fi prematur să zic asta având în vedere că am doar două săptămâni aici, însă am o relaţie foarte bună cu toată lumea. Am colegi foarte buni.

Prosport: Cu franceza cum stai?
Ciprian Tătărușanu: Binişor. Colegii mei spun că învăţ foarte repede limba.

Prosport: Care este obiecitvul pe care şi l-a propus Nantes în acest sezon?
Ciprian Tătărușanu: Cu siguranţă o clasare mai bună faţă de cea din sezonul trecut, iar dacă o să putem să ajungem pe un loc de cupă europeană o să fie extraordinar.

Prosport: Ţi-e frică de şutul vreun jucător din Ligue 1?
Ciprian Tătărușanu: Nu mi-e teamă de şutul nimănui. Fotbalul îl practic din plăcere, nu mi-e frică de nimeni.

Prosport: Din Ligue 1 este vreo echipă anume pe care vrei să o întâlneşti?
Ciprian Tătărușanu: Eu vreau să joc contra tuturor echipelor. La nivelul la care am ajuns nu mai am emoţii în faţa nimănui.

Prosport: Care este portarul tău preferat şi de la care ai invăţat sau încă mai înveţi?
Ciprian Tătărușanu: Am împrumutat şi încă încerc să mai împrumut tehnici de la Buffon şi Edwin Van der Sar, însă preferatul meu rămâne Van der Sar.

Prosport: Peste fix o săptămână, 1 septembrie, selecţionata României va juca împotriva naţionalei Armeniei în preliminariile pentru Campionatul Mondial din Rusia. Care este părerea ta cu privire la o eventuală calificare la turneul final?
Ciprian Tătărușanu: Şansele sunt destul de mici. Matematic mai sunt şanse, dar sunt realist şi şansele sunt destul de mici, dacă nu infime, de calificare, dar noi vom juca până la capăt şi vedem ce se va întâmpla.

Prosport: Cu cine îţi doreşti să te întâlneşti la echipa naţională?
Ciprian Tătărușanu: Îmi doream foarte mult să mă întâlnesc cu Latovlevici, dar având în vedere că este accidentat nu o să am această plăcere. O să mă revăd cu foştii mei colegi de la Steaua cu Chipciu, Chiricheş, Pintilii, Niţă.

Prosport: Ciprian, mulţumesc şi multă baftă în continuare!
Ciprian Tătărușanu: Mulţumesc şi eu!



Sursă interviu: Prosport.ro

Comentarii

Postări populare